10 Mart 2017

GAPS DİYETİ

1.AŞAMA:
Ev yapımı et-kemik suyu  (Et-kemik suyu yapımı için tıklayınız tarifler)
·    Ev yapımı et-kemik suyuyla yapılan çorbalar (çorba tarifi için tıklayınız tarifler)
·    Probiyotik Gıda: (ev yapımı  lahana turşusu, fermente sebze suyu, peyniraltı suyu) . (fermente sebze suyu, lahana turşusu tarifi için tıklayınız tarifler) İlk 1-5 gün 1-2 tatlı kaşığıyla başlayıp,  sonraki 1-5 gün 3-4 tatlı kaşığı.  Taa ki her et-kemik suyu
veya her çorba kasesine birkaç tatlı kaşığı katıncaya kadar. İshal olan ev yapımı peynir altı suyu kullanması tavsiye edilir, kabızlığı olanlar  ise   fermente sebze suları kullanmalıdır.
·  Öğün aralarında biraz doğal balla tatlandırılmış zencefil/papatya/nane çayı. 

2. AŞAMA:
Birinci aşama yiyeceklerine ilave olarak: 
  •  1çiğ organik yumurta sarısını et-kemik suyuna ekleyin. Günde bir yumurta sarısıyla  başlayın ve her kasede bir yumurta sarısına kadar kademeli olarak artırın. 
  •  Et ve sebzelerle yapılmış buğulama ve güveçleri diyete ekleyin (Güveç tarifleri için tıklayınız tarifler )
  • Lahana turşusu ve fermente sebzelerin ya da sebze karışımlarının suyunun günlük tüketim miktarını artırmaya devam edin. 
  • Ev yapımı sadeyağını (saflaştırılmış tereyağı), günde bir tatlı kaşığıyla başlayıp kademeli olarak artırarak diyete katın                                                
  • 3.AŞAMA:
  •  Şimdiye kadar diyete kattığınız yiyeceklere devam ediniz
    •  Günde 1-3 tatlı kaşığıyla başlayıp kademeli olarak artırarak çorbaların içine ezerek karıştırdığınız olgun avokadoyu da dahil edin. 
    • Fermente sebzelerin kendisini, lahana turşusunun kendisini de ilave edin. Bugüne kadar sadece suyunu kullanıyordunuz. 
    • Günde bir taneyle başlayıp kademeli olarak artırarak diyete krepleri dahil edin.(Krep tarifi için GAPS Kitaptan sayfa 154)  
    • Sadeyağ, kaz yağı veya ördek yağıyla çırpılmış yumurta. Avokado (eğer iyi tolare ediliyorsa) ve pişmiş sebze, pişmiş soğanla ile servis edin.

4. AŞAMA:
Şimdiye kadar diyete kattığınız yiyeceklere devam edin.
  • Fırınlanmış ya da ızgara etleri kademeli olarak ekleyebilirsiniz. 
  • Pişmiş yemeklere soğuk pres sızma zeytinyağı eklemeye başlayın. Her yemekte birkaç damladan, 1-2 yemek kaşığına ​kadar artırın. 
  • Taze sıkma sebze sularına başlayabilirsiniz, örneğin birkaç kaşık havuç suyuyla başlayın ve kademeli olarak artırın. Daha sonra içine lahana, salatalık, kırmızı pancar gibi sebzeleri teker teker ekleyiniz GAPS Kitabı sayfa 155).  
  • Öğütülmüş badem veya diğer kabuklu yemiş ya da çekirdekleri öğüterek elde edeceğiniz unla ekmek yapmayı deneyin. Günde küçük bir parçayla başlayıp, tolare edebiliyorsanız yavaş yavaş artırın. (Ekmek yapımı için tıklayınız tarifler)

5. AŞAMA:
Şimdiye kadar diyete kattığınız yiyeceklere devam edin. 
  • Elma püresi şeklinde pişmiş elmayı da diyete eklemeyi deneyin.   
  • Marulun yumuşak kısımları ve soyulmuş salatalıkla başlayarak çiğ sebzeleri diyete teker teker ekleyin.) 
  • Eğer havuç, kereviz, lahana, marul ve naneden yaptığınız sebze suları iyi tolare ediliyorsa içine meyve de eklemeye başlayın.
  • GAPS Milkshake ekleyin (tarifler bölümünde göreceksiniz)

6. AŞAMA:
Şimdiye kadar diyete kattığınız yiyeceklere devam edin.
  • Şimdiye kadar tüketilen gıdaların tümü iyi tolare edilmişse soyulmuş pişmemiş elmayı da eklemeyi deneyin. Elmanın olgun olmasına dikkat edin. 
  • Zamanla daha fazla pişmemiş meyve ve bal ekleyin. 
  • Kademeli olarak diyette izin verilen fırında pişmiş kekle diğer tatlıları (Kitaptaki tarifler bölümündekiler) deneyebilirsiniz.  Un olarak badem, fındık, ayç,çeği, kabak çekirdeği unu kullanınız, tatlandırıcı olarak ise kurutulmuş meyve kullanın.

kaynak:http://www.gaps-destek.com/gaps-giri--diyeti-a-amalar-.html

Hiç yorum yok: