11 Mart 2017

LAHANA (KAPUSKA)YEMEĞİ

GAPS Tariflerimin bir çoğunu Facebooktaki GAPS VE SCD YEMEK TARİFLERİ Grubundan aldım ve bazen evdeki malzemeye göre değiştirerek yaptım.grup benim gibi annelerin  kendi mutfaklarından tarif ve paylaşımları ile  kurulmuş.emeklerine burdan tekrar teşekkürlerimi iletiyorum.grubu görmek tarif ve paylaşımlarından faydalanmak için tıklayınız:
 Gaps diyetinde en çok yer verilen sebze sanırım lahana.bu yüzden bende oğluma turşusunu taze sıkarak suyunu ve kapuska olarak yemeğini sık sık yapıyorum.

 LAHANA (KAPUSKA)YEMEĞİ:
2 Kase kadar  sert (kirt) yerlerinden doğranmış lahana
1 kuru soğan (küp küp yemeklik dilimlenmiş)
2 orta boy dilimlenmiş havuç
1 ceviz büyüklüğünde rendelenmiş taze zencefil
3 diş rendelenmiş sarımsak
1 çorba kaşığı salça,
ilikli kemik suyu , toz kırmızı biber tuz
tüm malzemeyi karıştırıp 30 dk kısık ateşte pişiriyoruz.limon suyu ile servis ediyoruz.
AFİYET OLSUN
not:Ben tüm sebzeleri buharda pişiriyorum.ağır ateşte pişirilincede vitamin kaybı olmadığını okumuştum bir yerde onun için süreyi uzun yazdım.siz kendi pişirme yönteminize göre yapabilirsiniz..


Hiç yorum yok: