14 Mart 2017

KARNIBAHAR KISIRI


bu tarifte sevgili arkadaşım fatmadan.ellerine sağlık

Malzeme Listesi

1 adet orta boy karnabahar
1 adet yemeklik doğranmış kuru soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salçası
5 dal taze soğan
1/2 demet maydanoz
göz kararı kırmızı pul biber
göz kararı yenibahar
1/2 adet limonun suyu
1 yemek kaşığı nar ekşisi
göz kararı karabiber
göz kararı tuz
(5 Kişilik - 20 dakika)

Hazırlanışı

Adım 1
Karnabaharı yıkadıktan sonra, çiçeklerini ayırıp sap kısımlarını kesin ve süzgeçte suyunun süzülmesi için biraz bekleyin.
Adım 2
Karnabaharları blender da bulgur ebadına gelinceye kadar çekin.
Adım 3
Derince bir tavaya alıp 2-3 dakika kavurun ve büyükçe bir kaseye aktarın.
Adım 4
Aynı tavaya zeytinyağını koyup kızdırın ve yemeklik doğranmış kuru soğanlarınızı ve ince kıyılmış sarımsaklarınızı ilave edip soğanlar sararana kadar kavurun.
Adım 5
Biber salçasını da ilave edip kokusu çıkana kadar kavurmaya devam edin.
Adım 6
Ocaktan alıp karnabaharın içine dökün ve iyice yedirene kadar karıştırın.
Adım 7
İnce kıyılmış taze soğanları ve maydanozu da ilave edin.
Adım 8
Limon suyu, nar ekşisi ve baharatları da ilave edip karıştırın.
Adım 9
Tamamen soğuyunca kuru domatesleri de ekleyip servise edebilirsiniz.

Püf Noktası

Arzunuza göre başka baharatlar da kullanabilirsiniz. Tamamen damak zevkinize göre şekillendirebilirsiniz.

Hiç yorum yok: