20 Mart 2017

MERCİMEK UNUNDAN EKMEK ( GLUTEN DİYETİNE UYGUN)





Malzemeler: 3 yumurta, 1 su bardağı mercimek unu, 1 su bardağı kuru fasulye unu, 3 kaşık ev yoğurdu, 3 çorba kaşığı zeytinyağı, 1 çorba kaşığı elma sirkesi, 1 çay kaşığı karbonat, 1 çimdik tuz, 1 çorba kaşığı tereyağı ve 150 gr mihaliç peyniri (siz tercih ettiniz bir peynir çeşidi kullanabilirsiniz) Üzerini süslemek için bu sefer susam ve çörek otu kullandım.
Tarif: 3 yumurta, tuz, karbonat, elma sirkesini iyice çırptım köpürttüm. Sonra unları, zeytinyağını ve yoğurdu ekledim. Yine hamur kıvamina gelinceye kadar yoğurdum. Bir tavada tereyağ ve peyniri erittim. Karışıma ekledim. Yeniden yoğurdum. Hamuru buzdolabında 15 dakika dinlendirdim. Bu arada fırını 160 derecede ısıttım. 160 derecede 50 dakikada pişti. 🍞Mis gibi oldu.
Tarif için Merve Karacaoğlu arkadaşımıza teşekkür ederiz.
Kaynak:https://www.facebook.com/groups/920717334673987/search/?query=mercimek

Hiç yorum yok: