25 Mayıs 2017

ZEYTİNLİ KEK

Ramazan geleli pasta yapmıyorum.malum yemekten sıra gelmiyor.dün bizim ev ahalisi toplu protesto yaptılar.bende uyanıklık ederek bu zeytinli keki sahur için hazırladım.çok değişik ve doyurucu oldu..































ZEYTİNLİ KEK:
1,5 su bardağı un
1,5 su bardağı mısır unu
1 yemek kaşığı kuru nane
1 su bardağı siyah zeytin
1 su bardağı yoğurt
3 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
yarım çay kaşığı karbonat
7-8 damla limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI:
tereyağını bir tavada yakmadan hemen eritin.yoğurt ,yumurta, sıvıyağ, tereyağ, sirke, tuz ve naneyi karıştırma kabına koyun.kabartma tozunu ekleyin ve üzerine limon suyunu ilave edin.kabartma tozu kabarsın.sonra karbonatı ekleyin ve elinizle iyice karıştırın.un ve mısır ununu bir başka kaba alın karıştırın.hazırladığımız karışıma ekleyerek tekrar karıştırın.ister çekilmiş ister dilimlenmiş zeytinleride ilave edip tekrar karıştırın.yağlanmış susam ekilmiş kalıba dökerek 180 derecedeki sıcak fırında pişirin.soğuyunca mayonez ve çemenle servis edin.hepimize afiyet olsun..



8 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok nefis ve çok leziz görünüyor.

Saygılar.

Birsel ve İrem dedi ki...

Sahur için çok güzel bir seçenek olmuş. Ellerinize sağlık, susam mantosuyla harika görünüyor. Afiyet olsun.
Sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Bende mayalısını yapıyorum.Zeytinin girdiği herşeyi severim.Ellerine sağlık çok hoş olmuş,sevgilerrrr...

Işıl dedi ki...

zeytın ve kek bır arada ılgınccc

kalpkurabiye dedi ki...

zeytinli kekinizi hemnnn not aldım Sevil Hanım..
Haklısınız bende kurabiye ve pasta yapamıyorum.. zaten yenmiyor da:))
ama kendimi bayrama bomba gibi hazırlıyorummm:)))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Çörek tadında kek !
Harika..
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

TATESAL dedi ki...

Canım hayırlı ramazanlar dileyerek başlamak istiyorum gerçi ramazanın sonuna yaklaştık ama daha 6 gün var...
Zeytinli kek gerçekten enfes görünüyor,ellerine sağlık tam sahurluk olmuş....sevgiler....

Unknown dedi ki...

mısır unuda koymuşsun ki ben mısırununa bayılırım.ellerine saglık.