5 Haziran 2017

GAZOZLU POĞAÇA


bu harika poğaçaları değerli arkadaşım; eşi hemşehrim olunca hemde hamarat gelinimiz cafe pepeladan aldım.kendisine tekrar teşekkür ederim.
şimdiye dek yediğim poğaçaların en iyisi olarak benim baştacım oldu.
pofuduk ve ağızda eriyen vede bayatlamayan bu lezzetten sonra sanırım bundan başka poğaça tarifi tanımam ..
ben mayayı tam paket olarak kullandım.
siz tarifin orjinali vede hamarat gelinimizin süper lezzetlerini görmek için tıklayın
eee...
kolalı kek..
gazozlu poğaça..
bakalım hayırlısı:))

GAZOZLU POĞAÇA:
Malzemeler:1 su bardağı oda ısısında sade gazoz çamlıca marka vb.


yarım su bardağı su


250 gr tereyağı oda ısısında


1 paket yaşmaya(42 gr)

1 çorba kaşığı şeker


1 tatlı kaşığı tuz-aldığı kadar un


İçine: peynir maydanoz karışımı vb.


Üzerine:yumurta sarısı-çörek otu


Yapılışı:Yoğurma kabına gazoz,su, maya, şeker ve tuz eklenir karıştırılır. 2 su bardağı un ilave edilir elle yoğurulur. 250 gr oda ısısında tereyağı eklenir tekrar yoğurulur ve azar azar un ilavesi ile yumuşak bir hamur yapılır. yarım saat mayalanır. hamur 4 parçaya ayrılır her parça az unlu zeminde merdaneyle tatlı tabağından büyük açılır bıçakla veya hamur ruletiyle 8 üçgen parçaya kesilir. hazırlanan iç yerleştirilir sigara böreği gibi sarılır. yağlanmış tepsiye aralıklı dizilir. üzerine yumurta sarısı ve çörek otu serpilir 30 dakika mayalanır. önceden ısınmış 185 derecede pişirilir.Afiyet Olsun

14 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

sevil hanım,
ellerinize sağlık..sevgili pepelanın tarifler hakikaten çok orjinal ve birbirinden güzel..
gazozlu poğaça veya keklere bu aralar çok heves ediyorum:))
deneyeceğim bende:))
mutlu günler:)

NzlGl dedi ki...

Sevil hanım
kolalı kekinizi yaptım.Gerçekten çok güzel oldu. Şimdi sıra gazozlu poğaçada:) Siz beğendiğinize göre yapmamız şart oldu
ellerinize sağlık
sevgiler

muko dedi ki...

eline sağlık harika görünüyor

sevgilerrr

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık kanka,çok iştah açıcı görünüyor,haaamm yapasım geldi:)öpüyorum...

Cafe Pepela dedi ki...

Özel mesaj:
Ben bu güzel ve içten kelamların karşısında ne diyebilirim ki..
Allah c.c razı olsun ne cici yüreğin var gülüm en kocamanından:*
Ablam mı diyeyim,arkadaşım mı diyeyim bilemedim gönüller bir olsun tek :)
Anlattığınız tüm tatlılıklar şahsınızdan,nezaketinizden kaynaklanıyor efenim..
Zaten şu içten yazılara,samimi cümlelere bayılıyorum maşallah.
Ellerine,gönlüne sağlık.
Bizden de kucak dolsu sevgi ve selamlar olsun..
Kocaman sevgi ve muhabbetle

Unknown dedi ki...

hep duyarım ama hiç denemedim.ellerine saglık.bu arada uzun süredir yoktum o yüzden geçmiş bayramın kutlu olsun.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor.Sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bende gördüm deneyecekttim evde gazoz yoktu maden sodasıyla yapsam nasıl olur diye düşündüm ama cesaret edemedim sende görünce artık gazozu alıp mutlaka denyeceğim garanti tarif olduğu kesinleşti ellerine sağlık canım çok öpüyorum

yemekaski.com seçil dedi ki...

ellerinize sağlık.. gazozlu poğaçanın adı bile güzel tadıda nefistir eminim :))

Gönülünce dedi ki...

Öyle hamarat hanımlarımız varki güzel tariflerini denemek büyük zevk oluyor doğrusu...Görüntüden tadının güzel olduğu belli...Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba arkadaşlar!
Hobidünyam Woman Forum tarafından düzenlenen yemek etkinlikliklerinin 6.sı "KAHVALTILIKLAR" Etkinliğine ben http://fatosla-lezzetli-tarifler.blogspot.com
ev sahibeliği yapacağım 22 EYLÜL _15 EKİM tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için kahvaltılık yiyecekler yapıp resmiyle birlikte tarifinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacak bloğu olmayan arkadaşlar da fatos.ozturk@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum :)Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar...

GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE...

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler...

hdidem95 dedi ki...

sevil sen başladınmı düzenli olarak ne sevindim canım hoşgeldin uzatma arayı artık kocaman öptüm

Banu dedi ki...

Ay canım pamuk görünüyor poğaçalar ellerine sağlık... Demek püf noktası gazozda arşivime aldım... Sevgilerimle...

Ayşe Özçapcı dedi ki...

Merhabalar Sevil Hanım,bu tarifi görünce hemen not aldım.Okullar açıldığından beri üç kez yaptım.Dondurucuya atıyorum.Hergün 7şer adet koyduğum poşetlerden birer adet çıkarıyorum.İyi oldu bu tarif.Eskilerin yerine oturdu.Kolay gelsin.