9 Eylül 2010

BAYRAM & DOĞUMGÜNÜ


şükürler olsun bayrama kavuştuk..ne güzel bir gelenektir bayram günü büyüklerle beraber toplanmak..el öpmek.. bayramlaşmak..yine ailemle beraber hep birarada bayramlaştık.bu bayram yazın sıcak günleri nedeniyle bayramı bağ evimizde kutladık..
sevgili Kayınvalidem biz bağa evine gitmeden masa düzenide dahil tüm hazırlıkları tamamlamıştı.. ne kadar öğrendik desekde; büyüklerimizin tecrübeli ellerinden yapılan her şey bir başka lezzetli oluyor. bunlardan biride yediğim halde baktıkça yutkunduğum Kayseriye özel yahni..

enfes ev yapımı güllü baklava..
yine Kayserimize özgü açma börek..her şey harika lezzetli ve akrabalık manevi derecede haz vericiydi.değerli ailem bu güzellikleri yaşattığınız için tekrar teşekkür ederim.

bu güzel bayram gününe birde tatlı oğluşumun doğumgünü rasladı..
bin bir telaşla yaptığım doğumgünü pastası harikaydı..
öyle yumuşak ve lezzetliydi ki doğumgünü çocuğu oğluşum çift porsiyonu götürdü..yiyenlerdende tam not aldı..
 
DOĞUM GÜNÜ PASTASI:

KEKİ:

4 Yumurta,

1 Su bardağı şeker,

1 Su bardağı un,

1 Su bardağı nişasta,

5 yemek kaşığı kakao

1 paket kabartma tozu

yumurtalarla şekeri çırparak köpürtüyoruz.. Kuru malzemeleri birbiriyle karıştırıyoruz. daha sonra yumurtalı karışıma ekleyip karıştırıyoruz.yağlanmış kalıpta 175 derecede 30 dk pişiriyoruz. Soğuduktan sonra ikiye kesiyoruz.her katı su, şeker, kakao ve nescafe karışımı ile ıslatıyoruz.

KREMASI:

1 lt süt

1 yumurta

5 yemek kaşığı kakao

5 yemek kaşığı pirinç unu

5 yemek kaşığı un

50 gr tereyağ

1 su bardağı şeker

vanilya

tereyağ, vanilya ve şeker hariç tüm malzemeyi çırparak pişiriyoruz. en son tereyağ, vanilya ve şekeri ekleyip ocağı kapatıyoruz. 5-10 dakika çırparak soğutuyoruz. pastamızın arasına ve üzerine sürüyoruz. sütle çırpılmış krem şantiyle süslüyoruz.dolapta soğutup servis ediyoruz.afiyet olsun..

10 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım Tarık Tahanın doğum gününü ve bayramınızı kutlar sağlık huzur dolu nice bayramlar ve yaş günleri diliyorum kayın validenin ve senin ellerine sağlık
gelin kaynana toğrağından olurmuş derler seninde kayın vailidene çektiğin yaptığın güzel lezzetlerden belli kayseriye ait açma böreğin tarifini sabırsızlıkla bekliyorum bayıldım görüntüsüne sevgiler çok öpüyorum Sevilcim

hdidem95 dedi ki...

canım öncelikle kuzularınla sevdiğinle ve tüm ailenle nice bayramlar geçirmeni diliyorum kocaman öptüm sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim hayirli, huzurlu ve saglikli bayramlar dilerim. Bayram yemeginizde muhtesem olmus elleinize saglik.
Ayrica sablonunda cok sevimli, gülegüle kullan, sevgiler....

KİZHATCE dedi ki...

merhaba kanka :)
geçte olsa önemli olan bana uğraman :)
neler yapıyorsun,sen yoktun bir süredir de ben sayfamla ilgilenemedim,neyse sonunda buradayız,bi daha kaybolma emi :)
kayınvalidenin eline sağlık,sizede afiyet olsun,oğluşuna da sağlıklı,hayırlı bir ömür diliyorum,senide öpüyorum....

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canım yeni gelebildim seninde bayramın mubarek olsun arkadaşım çok teşkr ederimmm..oğluşununda doğum günü kutlu olsun nice yaşlara...mamalarda harika görünüyor öpüyorum canısı..

Baharcicegi dedi ki...

CANIM OGLUSUYUN DOGUM GÜNÜ KUTLU OLSUN RABBIM SAGLIKLI HAYIRLI UZUN ÖMÜRLER VERSIN
kAYSERI YAHNISI PEK LEZZETLI OLUR ANNECEGIMDE YAPARDI "" SENE OLDU TÜRKIYEDE BAYRAM YAPMAYALI ICI BIR BURUK OLDU
SENINDE GECMIS BAYRAMIN KUTLU OSUN AILENLE DAHA NICE BAYRAMLAR GÖRESIN SEVILCIM

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Büyüklerin lezzetleri bir başka afiyetler olsun herkese sevgiler...

meltemmutfakta dedi ki...

Becerikli arkadaşım ellerine sağlık:)
Sağlıklı mutlu huzurlu ailen ve sevdiklerinle geçireceğin nice bayramlar diliyorum:)
kuca dolusu sevgiler

meltem beker dedi ki...

Canım defalarca yorum gönderdim ama eror veriyor:(
umarım bu yorum gelirrr :(
Harika bir bayram hazırlığı ellerin dert görmesin:)
sevgiler

Unknown dedi ki...

Yemin ediyorum şu yahniden kesinlikle yemek isterdim