16 Ekim 2010

KAYSERİ UN ÇORBASI (ev yapımı kesme çorba)


Evet yine Kayserimize özel elde kesilen nefis un çorbamız..

elde kesimi büyük marifet ister.
hamurun kıvamı ve yoğurulması ustalıktır.
eskiden tüm akrabalar bir araya gelir büyük zahmetle nerdeyse akşama dek tektek kesilirdi.
ancak günümüzde makinalarla bu işe kolaylıklar geldi.
yinede bu biz gençlere göre değil ...
saolsun büyüklerimiz keserek bizlere veriyorlarda mahrum kalmıyoruz..
en iyisi ben sizlere uzatmadan bu çorbanın kesilme aşamasını değilde pişirme şeklini tarif edeyim:
KAYSERİ UN ÇORBASI:
6 bardak et yada tavuk suyu
isteğe göre 100gr kıyma
1 su bardağı kesme çorba
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1'er yemek kaşığı domates-biber salçası
tuz-toz kırmızı biber-kuru nane
zeytinyağ
YAPILIŞI:kıymamızı tencere alarak zeytinyağda kavuruyoruz.üzerine salçaları naneyi ve toz kırmızı biberi ekleyip hafif çeviriyoruz.suyunu ilave ediyoruz.kaynayınca çorba ve mercimeği ekliyoruz.10 dakika pişirip limonla beraber servis ediyoruz.afiyet olsun
NOT:bu çorbayı ertesi güne bırakmayın şişer..

11 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ZOR OLMAZMI SEVİLCİM EL EMEĞİ AMA TADI LEZZETİDE BİR BAŞKA OLUYOR NE GÜZEL KESMİŞSİNİZ MİNİK MİNİK TAM ÇORBALIK OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLER

umutluhayat dedi ki...

hem çok güzel hemde çok besleyici ellerine sağlık sevilcim.

lezzet sarayı dedi ki...

sevilcim çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.

Cafe Pepela dedi ki...

Canım:) Afiyettesiniz inşaAllah?
Bu çorbayla yine eşim sayesinde tanıştım,kızım adeta bayılıyor.Kayınvalidem ve görümcem her sene keserler,bize de ayırırlar.Nefis oluyor,yoğurtlusunu da yapıyorum..
Ellerine gönlüne sağlık
Sevgi ve selamlarımla

KİZHATCE dedi ki...

kanka gece gece valla çorba içesim geldi eline sağlık canımmmm:)
hediye kampanyasına kendim için katılmadım olurya çıkarsa ihtiyaçlı birine vermek içindi,bence sende katıl bellimi olur kanka sana çıkar inş:)
kocaman öpüyorum...

Unknown dedi ki...

nefis bir lezzet,bende Kayseri'liyim(övünmek gibi olmasın)bu çorbanın yerini hiç bir şey tutamaz.ellerine sağlık.

fuat gencal dedi ki...

Çok güzel çok leziz ve iştah açıcı olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.
Şifa dolu bir lezzet
Saygılar.

hdidem95 dedi ki...

ne severim vazgeçilmezim benim bu çorba annem yapar bizdede pişer iyiki var büyüklerimiz eline sağlık sevilim öptüm sevgiler

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ev yapımı hem şifalı hem de lezzetli oluyor,eline sağlık

dokuzuncubulut dedi ki...

Eskiden annem yapıp verirdi. Şimdi onun tadını hatırladım. kimbilir ne lezzetli olmuştur bu çorba şimdi.
Ellerinize sağlık.

aysemmutfakta dedi ki...

sayfamda seni bir süpriz bekliyor bitanem:)