25 Ocak 2010

ISPANAKLI GÜLENYÜZ ÇÖREK:)


sunumuyla özellikle çocukların beğenisi kazanan bu çörekleri daha önce ıspanaklı üçgen çörek olarakta yayınlamıştım.hem göz boyaması hem besleyici olması hemde lezzeti ile şiddetle tavsiyemdir..:)

ISPANAKLI GÜLEN YÜZ ÇÖREK
MALZEMELER:
500gr ıspanak
500gr un(yaklasık4,5-5 su bardağı)
1paket kuru maya
1çay kaşığı şeker
1çay kaşığı tuz
2yumurta( sarısı üzerine)
250gr yumuşak margarin
İÇİ:
150gr Beyaz peynir rendesi
yarım demet kıyılmış maydonoz
ÜZERİNE:
yumurta sarısı-domates-zeytin
YAPILIŞI:
Ispanaklar yıkayıp çok ince doğruyoruz. 1 çay kaşığı tuz ile ovuyoruz.unu maya ile harmanlıyoruz.tuzu,şekeri ve ıspanağı ilave edip iyice karıştırıyoruz.yumurta ve margarinide ekleyip yumuşak yoğuruyoruz.Hamurun peynirli içini ekledikten sonra orta kalınlıkta elimizle yuvarlayıp hafif bastırıyoruz. üzerine yumurta sürerek zeytin ve domatesle gülen yüz şeklini veriyoruz.Yağlanmış tepsiye dizerek 20dk. ılık bir yerde mayalanması için bekletiyoruz. üzerlerine yumurta sarısı sürerek, susam serpiyoruz. 175 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz....AFİYET OLSUN

12 yorum:

Unknown dedi ki...

hoş olmuş çocukların severek yiyeceği kesin ...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Çockların ve biz büyüklerin bayılacağı sunumu da şık bir çörek bu...Bayıldım harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık canım...
Sevgiler....

http://www.gonuluncelezzetler.com/

eldivenlerim dedi ki...

çocuklar için sunum harika, ellerine sağlık arkadaşım....

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

çok şirin olmuşlar.ellerine sağlık.çocukların hayır diyemiyeceği bir lezzet.

GÜLSÜM dedi ki...

burnu yok dedi benim kız görünce.... mutlaka burun koy bi dahaki sefere havuç yada küçük sosis olabilir:)) ELLERİNE SAĞLIK

kalpkurabiye dedi ki...

çok ciciş olmuşlar ellerinize sağlıkk

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bacım valla senin gibi annem olsa 500 kilo olurdum ben:) süpersin
ellerine sağlık
öpüyorum canımmmm

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok cici olmuşlar ellerine sağlık canım...

Melek* dedi ki...

çok şeker olmuşlar tam çocuklara özellikle iştahsız çocuklara hitap ediyor.ellerine sağlık

CAHİDE dedi ki...

Ne şirin ellerine sağlık.sayfana bayıldım...

Unknown dedi ki...

ogluşum bayılırdı kesin bunlara.ellerine saglık.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım merhaba.Ellerne sağlık .Çok cici olmuşlar.Sevgiler bıraktım..