12 Mart 2015

KURU FASULYE PASTASI


"Analık, kadınlığın tamamlayıcısıdır.Kadın anne olunca kemale erer."



çocuklarıma meyve sebze yedireyim diye çabalarken kuru bakliyat yedirmeyi ihmal ettim diye düşündüm.ve eskiden kuru fasulyeyle yaptığım ve fasulyeden olduğunu söylediğimde herkesin şaşırdığı bu pastamı yaptım.ama bu sefer bitinceye kadar kimseye söylemedim.



büyük paşam ve küçük oğluşum pastaya bayıldılar .bende kestane tadında olan bu pastanın kuru fasulyeden olduğunu söylemedim..hem hafif yumuşak hem çok lezzetli oldu..bu pastayı mutlaka denemenizi tavsiye ederim.ancakk kurufasulyeden olduğu aramızda sır olarak kalacak olmazmı ?


KURU FASULYE PASTASI: 2 s.b. biraz diri (aşurelik gibi) pişirilmiş kuru fasulyeyi blendırda çekiyoruz.(ben çok haşlamışım mikserle çektim) 3 yumurtayı 1 sb.toz şekerle köpük köpük olana dek çırpıp fasulyeye ekliyoruz.1 s.b. kırılmış ceviz yada fındığı , 1 paket kabartma tozunu ,1paket vanilyayıda ilave ederek çırpıyoruz.yağlanmış küçük borcam tepsisine döküp 175 derecedeki fırında kızarana kadar pişiriyoruz. çatalla sık sık delikler atıyoruz.üzerine 50 gr margarini eritip ,yarım ç.b. pudra şekeri ,2 ç.k. kakao 1 yumurta ilave edip çırparak sos hazırlıyoruz ve sürüyoruz.üstünü hindistan cevizi ,renkli çikolata ve fıstık tozuyla süslüyoruz.dolapta soğuttuktan sonra servis ediyoruz. AFİYET OLSUN


Hiç yorum yok: