5 Ocak 2010

VİŞNELİ-FRAMBUAZ SOSLU-İRMİKLİ PASTA

liseli arkadaş günümde onlara bu çok lezzetli pastayı ikram ettim.daha öncede irmikli sütlü tatlı
adıyla yayınlamıştım..

ancak bu kez hayret bir şekilde tepsiden dilimleri çıkartamadım:D sanırım bu içerisindeki malzeme markasına bağlıydı..yani demekki hiç bir zaman "ben ustayım dememek lazımmış"bunu öğrendim..ama yinede canlarım tadını çokkk beğenerek yediler..saolsunlar..

VİŞNELİ-FRAMBUAZ SOSLU İRMİKLİ PASTA
MALZEMELER:1 lt süt
5 yemek kaşığı irmik
4 yemek kaşığı toz şeker
2 paket vanilya
1 su bardağı toz hindistan cevizi
1 su bardağı kırılmış badem
isteğe göre bir limon kabuğu rendesi
2 poşet toz krem şanti
altına dizmek için bisküvi
üzerine:frambuaz sos ve vişne
YAPILIŞI:derin bir tencereye sütü, şekeri, hindistan cevizini,vanilyayı,limon kabuğu rendesini ve irmiği ilave edip karıştırarak kaynatıyoruz.yüz tutmaması ara ara karıştırıyoruz.ılınınca toz krem şantiyi ekleyip.iyice çırpıyoruz.kelepçeli kalıba bisküvileri dizerek üzerine çırptığımız karışımı döküyoruz.dolapta biraz soğuttuktan sonra üzerine vişneleri sıralayarak frambuaz sosu yayıyoruz.tekrar dolabta iyice soğutup dilimleyerek servis ediyoruz.afiyet olsun..


canım ayşem de bu harika salatayı getirmişti.ellerine sağlık nefisti..tekrar teşekkürler..tarifi için ayşemin sitesine tıklayın

5 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arada hepimiz aksilikler yaşıyoruz tadı yeride olsunda gerisi önemli değil...arkadaşında harika salata getirmiş ikinizide ellerinize sağlık...ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

Unknown dedi ki...

Sevilcim ziyaretin için çok teşekkür ederim.Ellerine sağlık tat
lı harika sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

canım evet uzun zaman oldu nasılsın kız özlemişim valla seni neler yapıyorsun kocaman öpüldün şekercim
bundan sonra sık sık görüşelim olurmu
sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
seni gördüğüme sevindim
tatlın harika salatada öyle
ellerinize sağlık canım
mutlu seneler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

süper bir pasta olmuş canımcım salatada harika seninde arkadaşınında ellerine sağlık..öpüyorum